...:::SniperBlogs:::...

Ya Allah, berkatilah kehidupanku seharian, Ya Rahman, Permudahkanlah urusanku, Ya Rahim, Berkatilah segala pekerjaan ku yang tidak melanggar hukum mu. Bismillahirrahmanirrahimm..

Monday, May 24, 2004

KL to Batu Pahat....

Pheeewww....

Alhamdulillah aku selamat gak sampai Batu Pahat Malam semalam. KOrang nak tau tak pengalaman yang orang boleh katakan ngeri gak laaa. heheheh :)

Aku gerak daripada Klang dalam pukul 4.00 dan sampai kat KL dalam pukul 5.00 petang. Tiket aku member aku dah beli [Abg David (bukan nama sebenar)] sampai je kt Pudu aku gi carik dia kt tpt yang telah di janjikan. Platform 18. Sepatutnya kitorang bertiga petang tu ngan Kojek (bukan nama sebenar). Mamat ni gi telefon, aku ngan David tunggu kat platform. Bila masa rerasa dah dekat bas nak bertolak, aku ngan David pon pegi carik bas tapi bas tak de.... JENG.... JENG...

Bas kitorang kena tukar pegi naik BAS 'TENAGA'. Dengan rupa yang gempak kat luar bas tu kaler purple. Kitorang naik dengan konfiden jeee... Tak azab yang bakal mendatang. Kitorang naik tapi Kojek tak naik lagi. Bas dah gerak muka David dah panik suruh aku cakap kt Abang Driver tu tolong tunggu jap. Hmmmm....

David tipon Kojek cakap bas tengah tunggu kat luar. Merah muka mamat tu mencacai lari. Adoiii... itu problem awal.

Masa dalam perjalanan sebelum kuar KL bas slow je, tak de mende. Tapi bila dia dah start tarik power enjin dia mulalah azab perjalanan selama lebih kurang 5 jam tu. Lupa nak cakap seat aku kat belakang. Kat belakang tu kalau korang ada bas atau pernah terbeli bas atau korang ada bas atau dan atau.

Korang akan tau adanya lubang kat situ berbentuk segiempat besar. Luabang tu ada penutup dan kalau bas tu OK dia akan kuncikan dan memang asal kunci pon. Tapi maklumlahh bas yang indah rupa dari isi. Indah warna purple dari fasiliti kat dalam. Indah nama dari hakikat. nama 'TENAGA' tapi tak bertenaga langsung pon. Tah tang mana laa 'tenaga' dia tu.

Lubang tu dia tak tutup rapat just guna batu untuk tindih benda alah tu.... SAKIT ATI... Panas bila bawak laju masuk dalam BAS. Aircond kuat tapi takkan dapat sejukkan bas yang macam ketuhar tu.

Orang sebelah kiri-kanan aku tido siap berpeluh. Aku memang tak leh tido. sepanjang perjalanan tu mungkin dan berkarung kot 'CURSE' yang aku bagi kat bas tu.

Ini lah dia 'Ketuhar' yang akan membakar korang dalam perjalanan.

Kalau korang nak tau aku tak pernah aman naik bas TENAGA aku dah dua kali naik tak pernah selesa. Masuk ni TIGA KALI, lepas ni SERIK!!!!! WEIIIH!!!!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home