...:::SniperBlogs:::...

Ya Allah, berkatilah kehidupanku seharian, Ya Rahman, Permudahkanlah urusanku, Ya Rahim, Berkatilah segala pekerjaan ku yang tidak melanggar hukum mu. Bismillahirrahmanirrahimm..

Thursday, June 03, 2004

Start u'r day with smile :)

Semalam aku murung banyak,(bukan skit). Ntah apsal la aku pon tak tau. satu ari aku rasa boring part malam plak aku rasa murung sangat means moody.ntahlaaa.

Bila nak tido aku teringat kata² dr. fadhilah kamsah "sebelum kita tido kita boleh setkan otak kita untuk lakukan sesuatu pada esok hari.kerana otak kita macam komputer.kita boleh programkan dia sebelum tido insya'allah esok perkara yang kita lakukan tu kita akan perolehi".Korang paham tak? maknanya kalau kita setkan otak untuk ceria pada besok pagi insya'allah kita akan ceria.kalau kita tido dalam keadaan muram dan tak ceria kita akan jadi lagi teruk pada esok pagi.malam tadi sebelum tido aku dah setkan benda-benda yang boleh menggembirakan aku.

Malam tadi gak kitorang tengok wayang cerita "The Day After Tomorrow" cerita pasal bencana alam akibat perbuatan manusia dan perubahan suhu secara global.menyebabkan kemusnahan yang besar kepada negara-negara utama dunia (Malaysia Tak Kena La)

Cuaca dalam cerita tu semua ekstrim termasuk salji yang boleh membekukan semua benda dalam masa yang singkat, banjir yang meneggelamkan tower of liberty , puting beliung atau tornado yang memusnahkan 'Hollywood'.

Iktibar dia korang fikirkanlah pasal dalam cerita tu dia ada sebutkan punca dan sebab benda tu berlaku.

Tapi kita mintak di jauhkan dari bencana seperti tu.

OK PEACE AND START U'R DAY WITH SMILE

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home