...:::SniperBlogs:::...

Ya Allah, berkatilah kehidupanku seharian, Ya Rahman, Permudahkanlah urusanku, Ya Rahim, Berkatilah segala pekerjaan ku yang tidak melanggar hukum mu. Bismillahirrahmanirrahimm..

Tuesday, January 03, 2006

Helo again

Assalamualaikum...

Sniper blogs is back, namun bukan lagi sniperblog yang dlu. hidup aku bukan lagi sama seperti masa belaja dlu, it's totally different. kalau dlu mybe sker dan duka adalah di kalangan member2 skang nih dah berubah sama sekali. Aku di paksa untuk hidup dengan tekanan yang tinggi. Sehingga aku rasakan diri aku lemah sangat.

Tahun 2005 menyaksikan bencana, bukan bencana tsunami kat asia nih, tapi bencana yang melanda diri aku. berbagai dugaan aku tempuhi, in 2005 tamat study aku, start looking forward ntuk carik keje, kontek sana kontek sini. Tak jugak dapat, akhir nye aku keje kat pusat beli belah. 3 bulan makan gaji kat situ aku dapat offer keje kat tpt aku skang nih.

Tahun 2005 gak menyaksikan aku 'kehilangan' orang yang aku sayang. Orang yang mengajar aku jadi kuat, jadi tabah, jadi berani. Orang yang banyak memotivasikan diri aku dan sentiasa bersama aku dalam susah dan senang. Perasaan bercampur - baur dan kenangan yang manis antara aku dan dia seolah masih semalam. Namun aku terpaksa terima manusia itu mampu merancang dan tuhan jua yang menetukan.

Dugaan tuhan tak pernah berakhir di ketemukan aku dengan tahun baru dan jugak sempena hari ulang tahun kelahiran aku. Aku meraikan hari 'gembira' dan 'amat bermakna' ini dengan penuh 'bermakna' sekali. Aku raikan sorang2 mujurlah aku tak ikut hasutan syaitan laknatullah menuju ke jalan kemungkaran. Aku tak tau nak berdepan atau lari daripada masalah aku. Terlalu banyak dan menyerabutkan kepala hotak aku nih. Sememangnya aku telah menjadi lemah dan tak berdaya. Aku terlalu malu untuk menghadap-Nya. Aku terlalu malu untuk bertemu-Nya, namun pada siapa aku harus mengadu. Kata orang lelaki itu menangis menandakan dia lemah. Aku sekarang terlalu bersedih, setiap malam aku menangis, malu, kecewa, sakit, sebak, senak, aku tak tau apa yang harus aku lakukan. Wat masa sekrang nih aku tak nampak jalan penyelesaiannya lagi...

Mungkin hidup aku perlu di ubah, tapi bagaimana? apa cara? jalan yang bagaimana harus aku ambil? seribu tanda tanya lagi bermain di ruang kotak fikiran ku ini.. Aku tak tau... Tak tau....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home