...:::SniperBlogs:::...

Ya Allah, berkatilah kehidupanku seharian, Ya Rahman, Permudahkanlah urusanku, Ya Rahim, Berkatilah segala pekerjaan ku yang tidak melanggar hukum mu. Bismillahirrahmanirrahimm..

Monday, June 07, 2004

SNiper A.K.A Silent Killer

Sniper orang yang memegang satu senjata berkuasa tinggi dan berkaliber tinggi mempunyai ciri-ciri kesabaran dan ketenangan, mampu membaca pergerakan setiap inci persegi yang berada dalam lingkungan skop senjatanya.

Mampu melepaskan tembakan jarak jauh tanpa di kesan oleh pihak musuh, sementara menunggu ketibaan pihak musuh seorang sniper berada di tempatnya dua, tiga, empat malah seminggu atau kadang-kadang lebih demi untuk mencapai matlamatnya.

Sniper atau penembak senyap ini memegang satu prinsip iaitu 'One Shoot One Kill'. bermakna setiap peluru yang ada dan kelongsong peluru yang mereka simpan menunjukkan jumlah musuh yang jatuh di tangannya.

Apabila sniper berhadapan dengan sniper musuh kemahiran untuk mengalih perhatian sniper musuh adalah menjadi 'individual skills' kepada seorang sniper.

Walaubagaimana pun menjadi seorang sniper bukan lah untuk mengejar pangkat kerana dalam angkatan tentera sniper adalah antara jawatan terendah. namun apa yang perlu di hormati adalah kesabaran dan keteguhan mereka menjalankan kerja.

Pernah tengok cerita pasal sniper? tak pernah? walaupun cerita yang di paparkan tersebut adalah propaganda negara yang terlibat membuat filem tersebut namun masih ada positif untuk di ambil teladan. Seorang sniper sanggup berjalan kaki daripada mengambil train walaupun dalam cerita tu tempat yang diorang nak pegi tu berbatu-batu jauhnya dan ada laluan train. tapi dia tak amik train 4 safety.

Seorang sniper bermakna seorang yang berdedikasi, sabar, tenang dan make it right, jangan selalu buat silap. so that means 4 sniper u'r self (sniperurself) bukan sniper (tembak) diri anda.

PEACE!!!!
Serapkan jiwa seorang sniper dalam diri anda!!! Tapi jangan tembak diri anda.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home