...:::SniperBlogs:::...

Ya Allah, berkatilah kehidupanku seharian, Ya Rahman, Permudahkanlah urusanku, Ya Rahim, Berkatilah segala pekerjaan ku yang tidak melanggar hukum mu. Bismillahirrahmanirrahimm..

Wednesday, December 01, 2004

Serba serbi serbu serban salah...

...::: Serba serbi serbu serban salah :::...


Assalamualaikum....

Dengan kalimah suci bismillahirrahmannirahimmm... aku mulakan menaip keyboard secara perlahan dan tak bermaya, aku terkilan dengan kejadian yang berlaku pada aku...

Aku duduk di hadapan skrin CRT 15" ni dan cuba merenung kejadian yang berlaku pagi tadi dan kaitan antara hari yang telah berlalu??

Pagi tadi 'kengkawan' aku kena marah pasal makmal komputer yang menjadi pusat melepak dan membeli serta menjual 'minyak' ni berselerak, kotor(dengan debu kaki yangbusuk je laaa..).

Kaitan dia.. yang marah tu mak angkat aku, yang kena marah tu 'kengkawan' aku. walaupun ada di antara mereka yang pernah memburukkan aku dengan kata maki dan fitnah yang mengatakan aku kaki ampu dan kaki bodek sebab aku baik ngan pengajar. Tapi aku masih rasa bersalah untuk diorang, pasal aku dah maafkan kesalahan diorang semua, sekarang dah tak lagi laa pasal diorang dah tau siapa yang bawak mulut dan burukkan aku. itupun kalau betul laa diorang dah 'ok' ngan benda cam tu, biasanya susah untuk di lupakan..

Tapi hakikatnya berdasarkan dialog di antara aku ngan ketua diorang ari tu.. perkara yang di bangkitkan dalam dialog tu memang sah aku tak buat... ini kes hasad dengki laa ni.. Sampai bila laa orang melayu kita nak di isi di dalam hati ni hasad dengki??

Tapi memang daripada zaman kesultanan melayu melaka lagi perasaan ni wujud dan takkan berhenti setakat ni selagi ada 'orang' yang bukan sekaum dengan aku yang suka bawak mulut. Kenapa kita mesti menjatuhkan orang lain hanya sebab dia ada kelebihan yang sedikit berbanding kita?? dan dalam ini cerita yang jatuh adalah aku, dan aku sekarang dah tak ada motivasi nak teruskan pelajaran nasib baik laa minggu last aku sebelum tahun depan pegi praktikal.

Aku tak sangka benda yang selama ni berlaku di sekeliling aku, akhirnya jadik kat aku jugak.. ..

Inilah cerita yang selama ini aku pendamkan dan sehingga pagi tadi aku dah tak tahan dan aku tak leh nak marah.. pasal siapa aku?? aku hanya seorang yang serba salah dalam konteks nak jaga hati 'kengkawan' dan nak jaga hati mak angkat aku ni... mak angkat aku telah menatang aku dan menjaga aku dan mendidik aku selama aku belajar kat sini.. tapi kengkawan yang aku tolong, yang aku ajar, yang aku berikan ilmu walaupun sedikit ilmu yang aku ada tapi aku tak pernah kedekut, sekarang di katakan menikam diorang dari belakang sedangkan diorang yang sedang menikam aku.. SIAPA SALAH???? APA PATUT AKU BUAT???

Hari ini data yang aku hantar mungkin bersaiz besar sedikit dan aku hantar dengan kelajuan 2kbps melalui IP 192.128.20.206 menerusi talian telekom malaysia. Haramjadahdia network besar tapi data transfer dah macam mobile modem dah... tak pe laaa sekurang-kurangnya aku dapat luahkan apa yang terbuku di hati aku ni.. IEZA ni mana tah di pegi?? semalam kata nak balik Sg. Buloh.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home