...:::SniperBlogs:::...

Ya Allah, berkatilah kehidupanku seharian, Ya Rahman, Permudahkanlah urusanku, Ya Rahim, Berkatilah segala pekerjaan ku yang tidak melanggar hukum mu. Bismillahirrahmanirrahimm..

Wednesday, February 09, 2005

Happy Holiday, Gong Xi Fa Chai, Selamat Tahun Baru Maal Hijrah..(1426)

Assalamualaikum..
Dengan lafaz suci bismillahirrahmanirrahim..
Bersyukur kita kerana dipanjang kan umur dan di murahkan rezeki, berjaya kita menempuh satu lagi tahun dalam kiraan islam. Tahun 1425 hijrah telah kita tinggalkan. Dengan seribu satu kenangan pahit dan manis. Alhamdulillah mana yang di panjangkan umur dan dapat hidup sehingga hari ini. Bersyukurlah..

Setahun yang lalu berbagai bencana menimpa negara khasnya dan dunia umumnya. Negara kita di landa wabak beberapa jenis wabak penyakit, di landa banjir di pantai timur, dan akhir ni kita di kejutkan dengan bencana tsunami. Memang menyayat hati namun dugaan Allah datang tak kira masa dan tempat. Kita di duga seadanya kemampuan kita, Tuhan takkan duga hambanya jika hamba itu tidak mampu menaggung beban dugaan-Nya.

Hari ini adalah hari terakhir tahun hijrah, maka seperti biasa marilah kita sesama pergi ke surau atau masjid yang terdekat yang mengadakan sambutan awal muharram. Jika direnung dan sebagai ingatan wat diri aku sendiri, doa akhir tahun memberikan keampunan dosa dan menyebabkan syaitan kecewa sekecewanya.. kerana setelah setahun lalu dia cuba menyesatkan kita (manusia) malam akhir tahun pulak tuhan ampunkan kita. Tentulah dia kecewa.. Doa awal tahun pulak kita mintaklah apa yang patut untuk kesejahteraan hidup agama, diri kita, keluarga, masyarakat dan negara. Insya'allah tuhan akan menyelamatkan kita dari mala petaka...

Hari ni aku kerja dalam keadaan orang lain bercuti, namun alhamdulillah coz kat umah pon nanti aku buhsan gak.. tapi aku nak balik awal sebab nak sambut tahun baru.. jom..

Ya Allah, berilah kesejahteraan ke atas diriku, keluargaku, teman-temanku, sahabat-sahabatku, Ya Allah ampunilah dosa-dosa kami semua. Ya Allah janganlah Kau bebani hidup kami dengan dugaan yang tak mampu kami tanggungi. Ya Allah cintakanlah aku dengan kekasihku sementara engkau kuatkan lagi cintaku kepada Mu Ya Allah, rindukanlah aku dengan kekasihku sementara Kau kuatkan lagi rinduku pada syurga dan balasan baik Mu Ya Allah, Sayangkanlah aku dan kekasihku sementara Kau kuatkan sayangku pada agama Mu Ya Allah.. Ya Allah.. Ya Allah.. Amiinn..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home